maandag 18 januari 2016

Workshop Bij Oma Dee

Zaterdag had jongste zoon een handboogschietwedstrijd in Lelystad.
In eerste instantie zou haar daar met een clubgenoot heen rijden maar die belde donderdagavond op dat hij ziek was en dus niet naar Lelystad ging.
Aangezien oudste zoon reanimatie herhalingsles had, manlief het weekend in de nachtdienst zit bleef er maar 1 mogelijkheid over: ik moest mee naar Lelystad. Nou vind ik het normaal gesproken helemaal geen probleem om een wedstrijd mee te lopen. Maar ik ken het parcours in Lelystad ondertussen en zat eigenlijk niet te wachten op een dag lopen door blubberklei en tot aan de knieën nat en vies zijn aan het eind van de dag.
Dus op zoek naar een alternatief. En dat vond ik bij Bij Oma Dee. Van Lelystad is het niet meer zo ver rijden naar Bovenkarspel en gelukkig was er nog een plekje vrij.
En wat heb ik daar een leuke ochtend gehad! Leuk om Nadine en Cornelie (waarvan ik de blogs al heel lang volg) nu ook eens in het echt te zien. En wat zijn we super verzorgd door Miranda. Koffie en thee zoveel we wilden, lekkere koeken en genoeg lekkere snoepjes op tafel. En natuurlijk 3 erg mooie voorbeeldkaarten van Nadine.
Ik heb ze bijna letterlijk nagemaakt, maar heb ondertussen al weer wat ideetjes om ze ook op een andere manier te maken.
Voor mijn eerste kaart eerst met een template en paste de sterretjes gemaakt. Daarna lekker aan het scheuren en snijden. Het blauwe rechthoek achter het papier met de pasta-sterretjes is spijkerstof. De grote ster bovenaan is kurk.

Deze tweede kaart is de favoriet van jongste zoon. Hij vindt de houten snor helemaal top! Op de basiskaart gestempeld met een achtergrond stempel, daarop 2 rechthoekige praatwolken en het woord "congrats". Afgewerkt met ronde praatwolken met tekst en natuurlijk de houten snor.

De laatste kaart van de ochtend is een schuifkaart. Als je de ovaal rechts omhoog schuift komt de binnenkaart omhoog. Daarop heb ik een pocket geplakt waar geld in kan.

Kortom, een geslaagde ochtend voor mij. Zeker voor herhaling vatbaar!
Helaas is jongste zoon tijdens de wedstrijd uitgevallen met materiaal pech......


13 opmerkingen:

  1. Wat slim om op deze manier een alternatief voor je daginvulling te zoeken. Zeker zo leuk! Gave kaartjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig idee om vanuit Lelystad door te rijden naar Bij Oma Dee. is nog een mooie route ook, over de dijk. En ja, daar word je altijd perfect verzorgd door Miranda en de workshops zijn ook altijd tip top in orde. Mooie serie kaarten en een hele leuke ochtend, denk ik zo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt groot gelijk, zou ik ook doen. Prachtige kaarten en een heleboel info om thuis verder te gaan, TOF

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een geluk bij een "ongeluk"! Fijn dat je zo genoten hebt.
    Je kaartjes zijn super!

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Henriët,
    wat leuk dat het zo gezellig was bij Oma Dee, ik zag Cornelie ook op de foto staan (FB) leuke kaarten heb je gemaakt,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha, zo gezellig een workshop bij Miranda, dat is altijd zo tof! Mooie kaarten heb je gemaakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo sloeg je twee vliegen in een klap ;) Zoon blij en jij gezellig met de dames aan de knutsel! Drie heel mooie kaarten Henriet! Super leuk dat het zo gezellig was! Wel jammer dat jouw zoon uitviel door materiaalpech!
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh dat heb je heel slim aangepakt. Zo leuk. Oma Dee staat ook op mijn verlanglijstje! Lijkt me zo leuk om daar eens te kijken en een workshop te volgen.
    Je kaartjes zien er heel gaaf uit. En als je kaartjes namaakt krijg je vanzelf andere ideeën is mijn ervaring!
    Ben benieuwd hoor!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo werd een verplicht ritje toch een aangename ervaring. Leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad op de workshop en je hebt drie prachtige kaartjes gemaakt. Jammer dat je zoon is uitgevallen tijdens de wedstrijd.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je gave kaarten gemaakt Henriet!
    Heel erg leuk om je weer regelmatig tegen te komen met je prachtige creaties!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het leuke met het aangename combineren ...dat moet kunnen zie je wel Henriët...wat een prachtige kaartjes heb je bij Oma Dee gemaakt....SCHITTEREND!!!

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Shame on me voor deze late reactie. Ik vond het namelijk super leuk dat je erbij was met de workshop. Leuk om weer eens de persoon achter een blog te ontmoeten. Goed om te horen dat je zo genoten hebt. Je kaartjes zijn leuk geworden. Bedankt voor je bezoek en je leuke blogbericht over de workshop!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik sluit me graag aan bij de opmerking van Nadine. "Vroeger" was het een vast onderdeel van mijn ochtend routine, onder het genot van een bakkie even alle blogs langs, maar de laatste maanden lukt het me gewoon niet meer. En dan mis je dus dit soort leuke berichten. Maar beter laat dan nooit, dus...Henriët ik vond het supergezellig dat je er was en vind het fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt gehad.

    BeantwoordenVerwijderen