donderdag 27 oktober 2016

Eindelijk een kerstkaart

Eindelijk ben ik dan ook aan de kerstkaarten begonnen. Het heeft even geduurd voor ik in de stemming was maar ik heb nu voldoende ideetjes om aan de slag te gaan.
Vandaag maakte ik een kaart met een card topper van Marianne Design:
Op een witte, vierkante kaart plakte ik groen met grijs dp-papier uit een blokje dat ik vorig jaar bij de Wibra kocht. De card topper met het rendier matte ik op goudkleurig papier. Deze schuin opgeplakt en de witte krans met sterren er omheen. Een groene kerstboom versierd met witte ballen en tenslotte nog een rendier. Een tekst komt aan de binnenkant van de kaart.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie vinden: moet er altijd een tekst op de voorkant van een kerstkaart of kan het ook alleen aan de binnekant? Iemand die ieder jaar kerstkaarten bij mij bestelt wil altijd een kerstwens op de voorkant. Voor mij hoeft dat niet zo nodig. Zonder tekst zie je toch ook dat het een kerstkaart is?

Ik link dit kaartje ook op het blog van 52 weeks to christmas. Dat is een hele poos geleden dat ik dat heb gedaan!

Morgen naar de tandarts. Er moet een kies getrokken worden omdat er een wortel is gebroken. Bedoelen ze dat met het gezegde "ouderdom komt met gebreken?"

11 opmerkingen:

  1. Prachtig kerstkaartje Henriët!
    Groetjes Suzan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Henriet,
    wat een mooie kaart! Aan deze kun je inderdaad goed zien dat het een kerstkaart is en wat mij betreft kan de wens dan ook in de binnenkant.
    Leuk dat je ook bi Isola Bella was. Wij vinden altijd dat de pizza's daar hele goed belegd zijn. Zat je op Camping Cnossen? Of Halfweg?
    Succes bij de tandarts en ik denk dat dat soort dingen wel vallen onder dat spreekwoord!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet op Cnossen, niet op Halfweg maar op caravanterrein Eldorado. Ech tegenover de pizzeria. Bij de tandarts viel t niet mee. Hij kreeg een stukje van de kies niet los..... het is nog steeds erg gevoelig.

      Verwijderen
  3. Hoi Henriet, Wat een mooie kerstcreatie heb je gemaakt..ziet er geweldig uit. Bedankt voor het mee doen bij 52 WTC.en succes morgen bij de tandarts. Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kaart. En ja hoor, duidelijk een kerstkaart. Ook al staat er geen kerstwens op de voorkant. Vind net als jij dat dat echt niet altijd nodig is. Soms is het juist heel mooi als er geen tekst op de voorkant van een kaart staat. Sterkte bij de tandarts!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Henriët,
    bij mij komt op elke kaart een tekst, dus ook op een kerstkaart..
    Je hebt een goede start gemaakt, met deze mooie kaart, ook duidelijk te zien dat het voor de kerst is..
    Ook hier was het vanmiddag weer lekker zonnig,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kaart Henriët en duidelijk een kerstkaart. Succes morgen bij de tandarts.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi zo. En een tekst voorop de kaart? Ik doe dat met kerst wel vaak, maar het hoeft toch eigenlijk niet als je er nbinnenin wat in zet. Groetjes, Nelleke PS: succes bij de tandarts!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi kaartje, prachtige combi van materialen! Gezellig dat je meedoet met onze wekelijkse challenge bij 52 Weeks to Christmas.
    grtz.Colien
    ps hopelijk is je tandarsbezoek meegevallen....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi dit kerstkaartje Henriët...leuke details erop

    groetjes en een fijn weekend
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen